Baby speciaalzaak te koop aangeboden in het midden en hoger segment (grote vestigingsplaats)

Baby speciaalzaak te koop aangeboden in het midden en hoger segment (grote vestigingsplaats)

8000 Facebook vrienden en een goed inkoopbeleid zorgen voor gezonde marges

Algemeen

Referentie:
BOSN18WWC87G
Branche:
Detailhandel non food
Soort bedrijf:
Kadowinkel, Kledingdetailhandel
Land:
Nederland
Regio:
Limburg
Medewerkers:
Alleen flexibel personeel
% tijdelijk contract:
-
Bedrijf bestaat:
Langer dan 10 jaar
Levert:

Baby-artikelen voor 0-2 jaar bestaande uit kleding (50%), cadeau artikelen (25%) en overige babyartikelen zoals aankleding voor de slaapkamer en verzorgingsproducten

Diensten:

-

Doelgroep(en):

Consumenten - particulieren

Door de regiofunctie van de vestigingsplaats veel NL en Duitse klanten. Dankzij 8000 Facebook vrienden ook een zeer vast klantenbestand. Recent is via online marketing een nog groter verzorgingsgebied aangesproken

Details

Deze babywinkel staat te koop in verband met:
persoonlijke omstandigheden Indicatieve omzet € 175.000 Indicatieve overnameprijs 50.000 euro

Gewenste kopers
  1. add_circle Financiële koper - optimaliseert het bedrijf in huidige vorm
  2. add_circle Strategische koper - voegt het bedrijf samen met een ander bedrijf

Extra informatie

Deze babywinkel wordt geleid door een ervaren retail-onderneemster. Ze heeft alleen recht op merken in het hoge segment . En zij stuurt strak op inkoop, marge en investeert veel in (sociale media) marketing. Hierdoor heeft de winkel een hoge brutomarge.

Deze kan zelfs nog hoger. Hiervoor is het nodig om zo'n € 25.000 te investeren in extra voorraad. Want klanten kopen nu 2-3 stuks kleding maar nog beperkt bijproducten. Hier ligt zeker een kans. Maar de huidige onderneemster wil gezien haar privésituatie geen financiering aangaan. De bank heeft al wel aangegeven deze te willen verstrekken.

Het huurpand van bijna 100 m² heeft een zeer gunstig huurcontract (1450 euro per maand) en heeft nauwelijks concurrentie in de omgeving. Hierdoor vormt de babywinkel een vliegende start voor een enthousiaste onderneemster. Idealiter gaat deze fulltime werken in de winkel, eventueel aangevuld met de twee flexibele personeelsleden. De huidige onderneemster werkt vier dagen per week en heeft daardoor nog relatief hoge personeelskosten.

Lees verder