0% advertenties 0% aquisitie 0% bijbedoelingen

Veelgestelde vragen

Hier vindt u de antwoorden op veel gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Bel met 0900-9949949 (dagelijks tijdens kantooruren) of neem contact op per e-mail. Wij helpen u graag verder.

1. Wat doet het BedrijfsovernameRegister precies?

Wij brengen kopers en verkopers van bedrijven anoniem met elkaar in contact via de website van het BedrijfsovernameRegister. Verder niets.

2. Wat is precies het belang van het BedrijfsovernameRegister?

De enige dienst die het BedrijfsovernameRegister levert aan haar klanten is “zelf op tijd die ene (ver)koper vinden”. Het BedrijfsovernameRegister levert deze dienst alleen via de website. Het BedrijfsovernameRegister heeft geen andere bronnen van inkomsten.

3. Ik wil adverteren op het BedrijfsovernameRegister. Kan dat?

Een 'te koop aangeboden' profiel of 'te koop gevraagd' profiel plaatsen om een bedrijf te (ver) kopen kan wel. Voor advertenties van banken, adviseurs enzovoorts staan wij niet open omdat dit nadelig is voor onze klanten en bezoekers. Lees hier meer over op 0% advertenties.

4. Welke producten/diensten levert het BedrijfsovernameRegister en wat kost dat?

Op de pagina 'producten' zichtbaar in de menubalk bovenaan, vindt u een overzicht van alle producten van het BedrijfsovernameRegister met bijbehorende prijzen.

5. Ik wil mijn bedrijf anoniem te koop zetten. Kan dat?

Ja. Het BedrijfsovernameRegister is er voor ontworpen dat u uw bedrijfsprofiel anoniem zelf kunt maken, presenteren čn beheren. Wij adviseren aan al onze klanten om hun bedrijfsprofiel anoniem te houden en alleen na serieuze reacties deze anonimiteit op te geven.

6. Hoe plaats ik een bedrijfsprofiel?

Ga naar 'inschrijven' (de meest rechterknop in de menubalk) of klik op een van de blauwe actiebuttons elders op de website “Direct inschrijven”. Volg de aanwijzingen op het scherm.

7.Hoe lang blijft mijn bedrijfsprofiel op de website staan?

Een bedrijfsprofiel blijft staan zo lang uw abonnement doorloopt. Verder kunt u zelf op ieder moment in “Mijn account” (direct zichtbaar na het inloggen) uw profiel onzichtbaar maken voor bezoekers.

8. Ik wil mijn bedrijfsprofiel wijzigen. Hoe doe ik dat?

Via de optie Inloggen komt u op de pagina’s van “Mijn account”. Hier kunt u vrijwel alles zelf direct in uw bedrijfsprofiel aanpassen.

9. Ik kan niet inloggen op het bedrijfsovernameRegister. Wat nu?

Controleer of u het juiste e-mailadres en wachtwoord heeft gebruikt. Als u nog steeds niet kunt inloggen dan kunt u zelf een nieuw wachtwoord aanvragen. Maak gebruik van de link “Wachtwoord vergeten?” op het inlogscherm. Vul het e-mailadres in waarmee u bij het BedrijfsovernameRegister staat geregistreerd en druk op de knop verzenden. U ontvangt direct per email een nieuw wachtwoord. Lukt dit niet? Neem dan even contact met ons op via het contactformulier of bel tijdens kantooruren met 0900-9949949.

10. Mijn bedrijfsprofiel is niet geplaatst. Hoe kan dat?

U heeft bij de laatste stap van het invullen van uw profiel nog niet op de rode knop “Publiceren” gedrukt. Een andere mogelijkheid is dat u de betaaloptie “Overmaking” heeft gekozen. In dit geval kunt u uw bedrijfsprofiel pas zelf publiceren zodra het geld bij het BedrijfsovernameRegister ontvangen is. Indien u met Ideal betaalt, kunt u zelf direct uw profiel publiceren nadat u het heeft ingevuld.

11. Mijn profiel is niet meer zichtbaar. Hoe kan dat?

U heeft zelf in “Mijn account” (deze menu omgeving is direct na het inloggen zichtbaar) aangevinkt dat u uw bedrijfsprofiel wilt depubliceren / tijdelijk onzichtbaar wil maken op de website. Daarnaast behoud het BedrijfsovernameRegister zich ook het recht voor om bedrijfsprofielen zelf tijdelijk offline te halen vanwege bijvoorbeeld discriminerende opmerkingen en of het (onbewust) tonen van privacygevoelige gegevens door de profieleigenaar. Echter, indien dit gebeurt zal u altijd per direct een email van het BedrijfsovernameRegister ontvangen en nemen wij daarnaast ook telefonisch contact met u op.

12. Ik wil direct mijn bedrijfsprofiel onzichtbaar maken voor bezoekers van het BedrijfsovernameRegister. Hoe doe ik dat?

U kunt zelf op ieder moment uw profiel depubliceren / tijdelijk onzichtbaar maken op het BedrijfsovernameRegister. Hiervoor moet u ingelogd zijn.

uw 'te koop aangeboden' profiel depubliceren
uw 'te koop gevraagd' profiel deplubiceren

Rechts naast de text “Status van uw profiel” vind u een link waarmee u uw profiel kunt depubliceren / tijdelijk onzichtbaar kunt maken voor bezoekers van het BedrijfsovernameRegister.

13. Ik ben geďnteresseerd in een bedrijfsprofiel uit het BedrijfsovernameRegister. Wat nu?


Op iedere pagina van het bedrijfsprofiel vind u een blauwe actieknop “Reageer anoniem” (direct boven de tabjes Profiel en Cijfers). Met deze knop kunt u, via e-mail, anoniem contact op nemen met de eigenaar van het bedrijfsprofiel.

14. Ik heb de verkopende partij gemaild, echter, zij nemen geen contact (meer) met mij op. Wat nu?


Als een verkopende partij besluit om niet (meer) te reageren kunt u, net als het BedrijfsovernameRegister, daar niets aan doen. De enige contactmogelijkheid met de profieleigenaar is de e-mail fuctionaliteit die het BedrijfsovernameRegister u biedt (tenzij de profieleigenaar u zelf al aanvullende contactdetails heeft aangereikt). Verder niets. Het BedrijfsovernameRegister verstrekt geen contactgegevens van haar klanten. Ondanks dat wij vragen aan onze klanten om de fatsoensnormen hoog te houden kunnen wij u niet garanderen dat iedere gebruiker dit ook doet. Heeft u klachten over taalgebruik en dergelijke? Vul dan het klachtenformulier in. Daarover kunnen wij wel contact opnemen met de profieleigenaar.

15. Er gaat iets ander fout. Wat nu?


Wij willen u een optimale gebruikerservaring geven. Indien u iets niet kunt vinden en of uitvoeren vernemen wij dit graag per omgaande van u. Indien u ervoor kiest om ons per email/contact formulier op de hoogte te stellen nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op om uw vraag te beantwoorden. U kunt ons ook gewoon even bellen op 0900-9949949. Dan helpen wij u direct.

16.Ik heb een vraag over het BedrijfsovernameRegister. Bij wie kan ik terecht?

U kunt een vraag insturen via 'contact' en u kunt ons bereiken via 0900-994 994 9 (10 cpm).

17. Ik wil de waarde van mijn bedrijf berekenen. Hoe kan ik dat doen?


Er zijn diverse tools op internet beschikbaar. Wat ons betreft zijn de uitkomsten van dergelijke tools interessante discussie input voor een gesprek tusssen u en uw adviseur. Wij adviseren u om altijd contact op te nemen met een professional indien u een realistische waardebepaling van uw bedrijf wilt hebben.

18. Ik heb een profiel gezien dat voor iemand anders mogelijk interessant is. Wat nu?

Via de tekst bovenaan de website Vertel dit door kunt u uw relaties altijd direct interessante pagina’s toezenden die u op dat moment op uw scherm ziet. Dit kunt u dus ook doen als u op een pagina staat van een interessant bedrijfsprofiel.