Kleinschalig premium foodmerk te koop aangeboden (met eigen productie in Italie)

Kleinschalig premium foodmerk te koop aangeboden (met eigen productie in Italie)

Levert aan bijna alle toprestaurants. Zoekt partner of investeerder voor (internationale) commerciële opschaling

Sorry, u kunt niet meer reageren Dit bedrijf is verkocht en/of niet meer beschikbaar

Algemeen

Referentie:
BOSN22KBB25C
Branche:
Industrie
Soort bedrijf:
Voedingsmiddelen industrie, Overige industrie
Land:
Nederland
Regio:
Locatie anoniem
Medewerkers:
Alleen flexibel personeel
% tijdelijk contract:
-
Bedrijf bestaat:
Langer dan 10 jaar
Levert:

Premium productlijn van Italiaanse foodproducten uit de regio Rome. Het merk kenmerkt zich door zeer hoogwaardige tests van de grondstoffen en eigen recepturen

Diensten:

Producten komen van aantoonbaar betere bedrijven uit de regio. Daarnaast is zeer veel zorg besteed aan verpakking, presentatie en informatievoorziening/storytelling aan de doelgroep

Doelgroep(en):

Consumenten - particulieren, Bedrijven, Non-profit instellingen

Producten worden geleverd aan zo'n 30 toprestaurants en 50 delicatessenzaken. Daarnaast een aandeel particulieren via de website. Het merk is ook beperkt actief in België en in Duitsland

Details

Dit bedrijf staat te koop in verband met:
persoonlijke omstandigheden Indicatieve omzet € 250.000 Indicatieve overnameprijs -

Gewenste kopers
  1. add_circle Financiële koper - optimaliseert het bedrijf in huidige vorm
  2. add_circle Strategische koper - voegt het bedrijf samen met een ander bedrijf
  3. add_circle MBI kandidaat - koopt zich stapsgewijs in
  4. add_circle Investeerder

Extra informatie

Dit merk heeft een absolute premium status door een zeer onderscheidend en kwalitatief hoogwaardig productieproces en presentatie. De onderneming is toe aan een commerciële opschaling. De ondernemer kant en wil (indien gewenst) aanblijven in een adviserende rol en om de overname te begeleiden.

In die zin heeft het de potentie van onderscheidende foodmerken als Tony Chocolony. Een overnamekandidaat of investeerder kan relatief makkelijk opschalen want er is al veel interesse van toonaangevende groothandels. Ook het introduceren van een kwalitatieve B-lijn (met meer volume) in een iets lager segment is zeker een overweging. Daarna ligt internationale groei voor de hand. Qua assortiment zijn er ook voldoende uitbreidingsmogelijkheden maar dit moet in relatie staan tot een passend verkoopvolume via een uitbreiding in het distributiekanaal.

De ondernemer is bij de juiste kandidaat flexibel in de financiële en operationele constructie. Maar er is een serieus commitment vereist met een substantiële initiële instapfee

Lees verder