Groothandel te koop met eigen merken in kantoorvakhandel

Groothandel te koop met eigen merken in kantoorvakhandel

Hoge marges op eigen merk, online kansen

Details

Indicatie dit jaar
Omzet:
€ 500.000
Kosten (% van omzet)
75%
Indicatie vorig jaar
Omzet:
€ 400.000
Kosten (% van omzet)
75%
Indicatie 2 jaar terug
Omzet:
€ 350.000
Kosten (% van omzet)
75%
Indicatieve overnameprijs 500.000
Overnameconstructie(s)
  • Directe betaling
  • Een combinatie van bovenstaande
Totale personeelskosten afgelopen jaar 51000
20 % grootste klanten doen 40 % van de omzet.

Feiten

Omzetverdeling naar producten / diensten
  1. Coreproduct (80% marge)
  2. Aanvullende producten (60% marge)
Bij de overname zijn de volgende zaken inbegrepen:
  • Voorraad
  • De voorraad bedraagt ongeveer 150.000 euro

Korte termijn verbeteringen

Deze groothandel kan 10 procent kosten besparen.

Er worden kosten aan het bedrijf toegekend die eigenlijk niet toegekend zouden hoeven te worden door de nieuwe eigenaar

Via bestaande klanten van deze groothandel kan de omzet 3 % stijgen

De kantoorvakhandel omzet stijgt elk jaar licht.

Via nieuwe klanten van deze groothandel kan de omzet met 25 % stijgen.

Online stijgt de omzet hard. Door de sterkte van het merk was het alleen nodig om het assortiment online te zetten. Vervolgens is de online omzet zonder adverteren gegroeid : 2014 : € 4.323,- 2015 : € 33.261,- 2016 : € 120.009,- 2017 : € 128.988,- Door tijdgebrek is het afgelopen jaar onvoldoende aandacht besteed aan de online presentatie.

Deze groothandel kan haar prijzen nog met 5 procent verhogen.

De laatste jaren worden de prijzen elk jaar met een klein percentage verhoogd. Grote prijsstijgingen worden niet door de handel geaccepteerd. Online merken we dat bij grote prijsstijgingen, de omzet aanzienlijk terugloopt. Online is nooit met de prijzen gespeeld. Door een goede analyse van de prijselasticiteit per product, kunnen individuele producten wel omhoog qua prijs.